Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Friday, 28 March 2014

5 SYARAT MENJADI KEKASIH ALLAH


1. SETIA KETIKA SUSAH DAN SENANG
Apabila diri merasa sakit kerana ditimpa ujian, serahkan jiwa kepada Allah Maha Penyembuh. Setialah juga kepada Allah apabila dianugerahkan pelbagai kegembiraan dengan melahirkan rasa syukur kepadaNya atas setiap nikmat yang dikurniakan.



2. TEKAD DAN TAUBAT
Didiklah diri untuk tekad meninggalkan dosa yang sering dilakukan dengan keimanan yang tinggi. Semoga dengan usaha itu kita dapat meraih pahala melakukan kebaikan. Janganlah kerana masih muda, taubat ditangguh-tangguhkan ke usia tua. Bertaubatlah ketika muda,moga-moga taubat ini sentiasa memandu kita untuk menjauhi dosa dan maksiat sehingga ke usia senja.

3. REDA KERANA ALLAH
Seseorang kekasih itu tidak pernaj persoalkan perkara yang tidak memuaskan hatinya. Hati yang sarat dengan perasaan cinta kepada Allah akan reda dengan ketentuan untuknya, sama ada dalam soal rezeki mahupun musibah. Reda yang lahir daripada jiwa yang bertawakkal pasti tidak pernah berhenti berusaha mencapai perkara yang terbaik dalam hidupnya.

4. AKHIRAT DAHULU, BARU DUNIA
Kejarlah hakikat yang ada di akhirat nanti. Biarpun perkara tersebut tidak dapat dilihat di dunia, keyakinan terhadap perkara-perkara ghaib ini mampu menjadikan seseorang itu mendahulukan akhirat. Oleh sebab itu, dunia yang sementara menjadi tempat persiapan melakukan perkara kebaikan dan menjauhi keburukan.

5. BERKORBAN DEMI ISLAM
Tanpa ragu, semua usaha demi kegemilangan Isalam sedia dilaksanakan. Jadikan pengorbanan para sahabat Rasulullah yang tidak pernah pudar semangat mereka mendaulatkan Islam sebagai motivasi.

SUMBER MAJALAH GEN-Q

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Segala komen membina sangat digalakkan untuk sebarang penambahbaikan dan perkongsian idea.

Cool Neon Green Outer Glow Pointer

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...